Thursday 19 April 2012

Situasi tidak dijangka....

Bismillah....

As-Salam Korang semua...semoga sihat dan dirahmati Allah selalu..InsyaAllah....

Ermm...diam tak diam da seminggu arwah opah meninggalkan dunia yang fana ni..Al-Fatihah....

Tak sangka tau..masa balik Tambun ari tu...aku dok sebelah opah dalam kete...masa tu nk g round uma mak sedara en suami ler...tapi malangnya...smuanya takder kat uma...takder rezeki nak jumpa dorang ler masa tu...

Masa dalam kete tu, terdengar nafas opah berbunyi agak keras...pastu dia tegur aku...."dengar tak nafas opah? da tua cam ni ler....bising kan bunyi dia..."

ermm..tak sangka....rupanya itu ler kali terakhir dok sebelah opah...ermm..

Perasan tak situasi ni....??? kita tak kan sangka...bila masa Allah akan menjemput kita,.....ari ini kita bergelak ketawa bersama....tau² esok lusa org yang bergelak tawa dengan kita da meninggalkan kita....atau diri kita sendiri....Subhannallah...

Ya Allah, sekiranya Kau ingin menjemput kami....biarlah kami dalam keadaan yang beriman dan baik...jangan ler di kala kami dalam kesesatan dan kelalaian...Amin.....

Kepada semua....Aku memohon ampun di atas segala perbuatan aku yang mungkin menyakitkan diri kalian tanpa aku sedari....seribu kemaafan ku pohon dan halalkan segala makan dan minum ku...sekiranya ditakdirkan nyawaku dikembalikan kepada yang Haq...mohon jumpa ler pada warisku utk menuntut hutang piutang yang mungkin belum sempat aku lunaskan...aku tidak sanggup berjumpa dengan Sang Pencinpta sebagi "PENCURI" di alam sana.....Nauzubillah....

No comments:

Post a Comment