Thursday 8 March 2012

Kesabaran yang terindah.....

Bismillah.....


22 Januari 2010...Majlis Makan Malam Felda Technoplant.....


"Bila nak ada ni??" ....."takkan nak berdua jer"......"tak gi berubat ker?"........"ni tak pandai buat ni..."....."da bape tahun da ni?"......."keluarga tak bising ker?".......bla bla bla


Aku hanya mampu tersenyum....lidah ni da kelu utk berkata-kata...tak mampu nak jawab semua soalan...aku tak salahkan dorang...aku anggap dorang amik berat kat aku...klu tidak takkan dorang tanya kan...hehehhe...tapi malam tu..memang selera makan tertutup..semua yang aku makan semua tak kene kat tekak ni...pendek kata tak sedap langsung..tapi en somi..dengan releksnya makan sampai abih licin pinggan tu..huhuuuh....dalam ati..apa tak kene ngan aku ni...???


Selang sebulan ( klu tak silap - memang punyer masalah lupa ingatan )...


Treatment di HKL dijalankan seperti biasa....pagi yang tenang, en somi setia menemani....sampai jer Unit Kesuburan HKL, aku "halau" en somi gi alas perut dulu..aku sensorang pun takper...masa menunggu no giliran, aku tgk ada 2 3 kapel (somi/isteri) dok usung cooler bag kat Unit Keseburan nie. Dalam hati aku berdoa dengan sungguh² jangan ler aku sampai ke tahap kene bawak cooler bag tu.... sampai no giliran aku, nurse tu suruh gi buat urine test kat bangunan sebelah (biasa ler HKL ni byk lak unit dia nak kene gi) ....so seperti biasa aku pun menurut perintah.....


Sementara menunggu result urine test...fikiran mula menerawang....rasa cam nak join en somi buat part time keje kat TGV Kepong, boring ler dok uma sensorang.....cakap sensorang, mkn sensorang, tgk tv sensorang tetiap malam...rasa cam org gile pun ada..hikhikhikhik...so memang amik keputusan muktamad..nk ikut en somi buat part time..yehyehyeh....dapat duit lebih....berangan....


Ting! ...ops, no giliran da muncul...."Tahniah Puan..." .....apa hal lak minah ni dok tahniah kat aku....aku pun senyum ajer ler....aku tak tengok langsung result tu....dalam perjalanan balik ke pangkal jalan erk balik ke Unit Rawatan Kesuburan aku terfikir...apsal aku tak tengok result aku tadi??? dengan tiada perasaan aku pun bukak result tu....TOING!!! erk...yang benarrrr!!! ...so, aku pun patah balik kat tempat test tu tadik..aku tanya dak pompoan kat kaunter tu..."dik, betul ker result akak ni?" ..."betul ler kak, mesin ni canggih kak, kita tak pakai macam kat klinik biasa tu".....


Air mata aku mula tumpah sedikit demi sedikit...tangan ni menggigil...nk dail no tipon en somi pun da tersalah² tekan..heheheh...."Abang, cepat bang....kelu da lidah ni..." ...en somi : "Erk, knp ni Yang...Yang...."...en somi pun datang dengan kelam kabut, "Knp ni Yang? Knp Sayang?".....Taraaaa.......




So.....korang rasa apa aku buat lepas tu????? huhuhuhu..Call opis terus amik cuti..hehehheheheh.....punyer ler exited....tunggu kabar berita selama hampir 4 tahun...heheh...bermula ler era naik kete ke mana² sajer..hihihihih....Alhamdulillah....akhirnya kesabaran, usaha dan doa dimakbulkan Allah SWT...amin...


To Be Continue....















No comments:

Post a Comment